Szavazz! | Megköszönünk minden napi kattintást és minden véleményt. Csak a Ti segítségetekkel bővülhet közösségünk!
|
Ki van itt? | Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég Nincs A legtöbb felhasználó ( 57 fő) Szer. Szept. 25, 2024 9:45 pm-kor volt itt. |
Szintlépések | |
Dobástábla | |
Statistics | Összesen 66 regisztrált felhasználónk van. Legújabb felhasználó: endiii
Jelenleg összesen 3709 hozzászólás olvasható. in 172 subjects
|
|
| 2) Játékszabályok | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Malthael Admin
Tapasz. pont : 6666666666 Tapasz. szint : 99 Hozzászólások száma : 485
| Tárgy: 2) Játékszabályok Szer. Szept. 25, 2013 12:39 am | |
| Játékszabályok
Hogy egy fórumos szerepjáték működőképes és stílusban egységes legyen, szükség van szabályokra. Három nagy szekcióra bontjuk le ezt a szabályrendszert: Játék, Harc és Egyebek.
Játék A Diablo - Vérvonalak fórumon kénytelen leszel bizonyos stílusbeli megkötéseket figyelembe venni. Ezek a következők: - A karakter cselekedeteit új sorban kezdjük, ám mással nem kell jelölni. Ez alól csak a beszéd közbeni megjegyzések kivételek. - Amikor a karakter beszél, gondolatjellel kezdjünk új sorban. A beszéd közbeni tevékenységet szintén gondolatjellel válasszuk el a dialógustól. - A karakter gondolatait lehet, de nem kötelező jelezni. Ez esetben ~ jellel kell kezdeni új sorban. - Amennyiben OFF (azaz nem a játékhoz tartozó dolgot tartalmazó) üzenetet írunk, //-ek közé kell rakni. - OFF üzenetek csak olyasmik lehetnek, amit nagyon fontos ott helyben közölni. Tehát nem beszéljük meg a tegnapi meccs vagy Megasztár eseményeit játék közben, arra ott van az általános csevegő.
Példa hozzászólás:Arshan végignézett a romos várfalon, és elhúzta száját. Különös érzése támadt. Valaki figyeli. Lassan előzúzta tőrét a tokjából, és keményen rámarkolt a nyelére. Ekkor pillantotta meg azt a valamit. Vörösen izzó szemei egyenesen rá meredtek, a teremtmény teste mint egy kifacsarodott rémálom. Több végtagot tudott összeszámolni rajta, mint amiről feltételezte, hogy egy egykor emberi test rendelkezhetett velük. Legalább öt kar... Az egyik a teremtmény háta közepéből meredt elő, és mintha folyamatosan a kopasz fejet próbálta volna tartani. Ráadásul a rém egy lándzsát tartott a kezeiben. - Na gyerünk! - Sziszegte az orgyilkos, és előre vetődött. Lélegzetelállító sebességgel sprintelt a fal tövéig, majd elrugaszkodott, és fölfelé küzdötte magát, egyenesen a démon felé. Ahogy elrugaszkodott a peremről fölfelé, pengéjével a szörny nyaka felé vágott. ~Csak sikerüljön...~ Gondolta, és magában elkezdett egy imát mormolni. //Számomra a mai nap véget ért, jó éjszakát mindenkinek, holnap folytathatjuk!//Amit még fontos megjegyezni, hogy a szöveg színezésére, formázására más szabály nincs. Hozzászólásaid olyan színnel írod, ahogy akarod, és lehet félkövér, dőlt, aláhúzott. Hosszúságát tekintve egy sornál (~110 karakter) hosszabbnak kell lennie. Igen, mindössze egy sort várunk el. Hogy miért? Mutass egy olyan könyvet, ahol egy párbeszédben minden mondathoz ötven sornyi cselekvésleírás szerepel. A párbeszédek pörgősek kell hogy legyenek, fűszerezve némi cselekvéssel, esetleg gondolattal, viszont bolond aki azt várja, hogy minden hozzászólás öt sor kell legyen. Ezen kívül a realitás talaján maradva: Nem kérdezünk egyszerre öt dolgot úgy, hogy nem tudjuk mik lesznek a válaszok, elvégre megváltoztathatja a beszélgetés folyamát. Viszont ha cselekvésekről van szó, elvárjuk, hogy szépen, értelmesen fogalmazz, és a karaktered tetteiben legyen benne a személyisége, lelke is.
Ezen kívül még fontos megjegyezni, hogy nem írhattok megtörtént eseményeket, amennyiben egy másik játékos is része a történéseknek. Nem írhatod, hogy "betörte a fejét", "letépi inge ujját" és hasonlók, csak azt, hogy "megpróbálja elkapni a karját" esetleg "megpróbál elugrani a felé érkező ütés elől". Ennek két oka van: - Hagyni kell, hogy a másik reagálhasson rá. - A harci helyzetek megkövetelik.
A témában található legutóbbi hozzászóláshoz vezető legrövidebb út a fórumon a főoldalról ez a gomb:
A hozzászólást Malthael összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 15, 2013 9:36 am-kor. | |
| | | Malthael Admin
Tapasz. pont : 6666666666 Tapasz. szint : 99 Hozzászólások száma : 485
| Tárgy: Re: 2) Játékszabályok Pént. Okt. 11, 2013 12:58 am | |
| Harcrendszer
A harcrendszer és mágiarendszer a fórumon igen egyszerűen működik. A hozzászólás szerkesztése alatt láthattok egy "Szerencsedobás" nevű részt, ott kell kiválasztani, hogy milyen próbát szeretnétek tenni.
A szerencsedobás rész elhelyezkedése hozzászólás íráskor A Sorsdobás az egyetlen, aminek játéktechnikai szempontból nincs jelentősége, történeti szempontból viszont rengeteg. Az előtörténetetek elfogadásánál egy mesélő dobja ezt, amennyiben ember karaktert indítotok, és a történet folyamán igen nagy szerepet fog kapni az eredmény.
Ezen kívül összesen 8 féle dobást találhattok itt.
Közelharci támadást és védekezést, Távolsági támadást és kitérést, Mágia támadást, védekezést és "Effektet", valamint Próbát.
Ezek közül dobott formában pár példa:
A próbán és a sorsdobáson kívül minden dobásnak öt lehetséges kimenetele van: Sikertelen, Enyhe siker, Közepes siker, Súlyos siker és Kritikus siker. Amennyiben egy védelem azonos, vagy magasabb szintű, mint egy támadás, úgy az a támadás nem okozott sérülést. Amennyiben alacsonyabb, úgy a kettőt "ki kell vonni" egymásból, és meglátjuk, mi az eredmény.
Hatás neve | Hatás értéke | Sikertelen | 0 | Enyhe | 1 | Közepes | 2 | Súlyos | 3 | Kritikus | 4 |
Tehát egy Kritikus (4) támadás ellen egy Enyhe (1) védekezés egy Súlyos (3) sérülést eredményez a védekező fél részére.
Egy karakter alapvetően 6 szintnyi sérülés után elájul. Ezt módosíthatják egyéb tényezők (varázslatoktól kezdve addig, hogy a karakter alapvetően szívósabb).
Képességek
Kezdő képességek száma:
Ember | 2 képesség | Nephalem | 1 képesség | Démon | 3 képesség | Angyal | 3 képesség | Szörnyek | 2 képesség |
1 képesség lecserélhető két varázslatra. A varázslat és a képesség közötti különbség a következő: A képesség minden, amit nem mágiából dobunk: Közelharci támadás és védekezés, távharc támadás és kitérés, valamint a próbák (ezekről később egy kicsit részletesebben).
A mágia viszont koncentrációt igényel. Egy karakter egy hozzászóláson belül nem használhatja kétszer ugyanazt a varázslatot, míg támadhat többször is karddal, íjjal, kitérhet többször is. A varázslatokhoz külön-külön kell felvenni a módosítókat.
Álljon itt pár példa először egy varázslatra, utána egy képességre:
Tűzlabda (Tűz típus) (1. szintű varázslat): A mágus megidéz tenyerében egy tűzlabdát, melyet elhajít. A labda elől nehéz kitérni.
Az "1. szintű varázslat" a képesség szintjét határozza meg, nem a karakterét. Az, hogy nehéz előle kitérni azt jelenti ezen a szinten, hogy a Mágia - Támadás próbáknál a sikertelenséget enyhére módosítja. Amennyiben a karakter növeli a képesség szintjét, úgy a módosító is növekszik, tehát egy 2. szintű Tűzlabda ennél a karakternél sikertelenről és enyhéről közepesre változtatja a hatást. A képesség szintjét mindig le kell írni a hozzászólásba, hogy a másik karakter tudja, mire kell figyelnie!
Csatakiáltás (1. szintű képesség): A harcos elüvölti magát, félelmet gyújtva ezzel ellenfele szívében. Annak védelme megroppan.
Ahogy a varázslatnál, itt is az "1. szintű képesség" nem a karakter vagy a felvétel szintjére vonatkozik. Ám ez a képesség az ellenfél közelharci védelmét csökkenti a következő hozzászólásában, nem pedig a saját támadását.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a támadó mágiák ellen lehet védekezni távolsági kitéréssel!
Próbák
A Próbák egyrészt mesélő által meghatározható tevékenységek, ám e mellett felvehetőek képességek szintjén is. Tegyük azt, a karaktered egy uralkodó, és felveszed neki a következő Próba alapú képességet:
Hősi szónoklat (1. szintű próbaképesség): A karakter szónoklatot mond, mellyel megihleti harcosait. A harcosok halálig harcolnak, nem futamodnak meg.
A próbák nem a többi játékosnak, hanem kifejezetten a MESÉLŐNEK szólnak. Ilyen helyzetben ha támadás éri a csoportot, a mesélő nem mondhatja azt, hogy valamilyen szörnyeteg láttán a katonák menekülőre fogják. Ugyanilyen képességeket lehet felvenni zsebmetszésre, álruhákra, zárnyitásra, méregkeverésre, és hasonlókra. Bár a harc fontos szerepet játszik a fórumon, de nem az van a középpontban, így a Próbák sokszor hasznosabb képességeknek bizonyulhatnak, mint a támadó és védekező képességek.
Mágiatípusok
Amennyiben varázsló karakterrel játszol, úgy dönthetsz úgy, hogy egy képesség helyett két varázslatot veszel fel. FIGYELEM! Varázsló karakter csak ember, nephalem vagy szörny lehet. A démonok és angyalok nem használnak mágiát, helyette a Magas Mennyek és a Lángoló Poklok hatalmát forgatják, mely képességnek minősül.
Minden varázslatnál meg kell határozni, hogy milyen típusú varázslatról van szó, ugyanis az egymást kioltó varázslatok egy támadás-védelem helyzetben igen sokat jelenthetnek.
Vegyük például ezt a varázslatot: Vízburok (Víz típus) (1. szintű varázslat): A karakter maga köré egy vízburkot idéz, mely megvédi a külső hatásoktól.
(Tehát ez a varázslat +1-et ad mágikus védelemre.)
Amennyiben egy varázsló felhúz egy vízburkot, a másik pedig tűzlabdát küld rá, egyenlő értékek esetén a védelem is megszűnik, míg kisebb értékek esetén gyengül. (Ezt mindig a védelmet felhúzó varázslónak kell figyelemmel követnie.)
Tehát ha egy Súlyos védelmet adó Vízburokba becsapódik egy Súlyos sebzést okozó tűzgolyó, úgy mind a kettő megszűnik. Azonban ha egy közepes tűzgolyó csapódik be, úgy a Vízburok csak lecsökken enyhe védelemre.
A védelmek több hozzászóláson át erősíthetőek, de mindig csak az eredeti erősségig. Tehát egy Közepes védelmet adó vízburok nem erősíthető súlyosra vagy kritikusra, de ha legyengül enyhére, egy enyhe sikerrel visszaemelhető eredeti szintjére.
Itt láthatjátok az egymást kioltó mágiatípusokat:
Tűz - Víz Föld - Levegő Élet - Halál Arkán - Angyali - Démoni
Amennyiben a védelem és a támadás nem ellentétes szférájú, úgy a védelem megmarad, még ha a támadás át is tör a pajzson.
Ezen kívül lehet felvenni más varázslattípusokat, melyeket csak effekt formában lehet használni. Ezek a következők:
Idő Tér Elme Lélek
Az elme varázslatokkal gondolatot lehet olvasni és irányítani, a lélek varázslattal pedig érzelmekkel lehet ugyanezt megtenni. A térmágia teleportációra, esetleg térkapukra (a térkapukhoz mindig akkora siker kell, ahány ember utazik át rajta. Enyhe: Varázsló + 1 ember. Közepes: Varázsló + 2 ember. Súlyos: Varázsló + 3 ember. Kritikus: Varázsló + 4 ember).
- A másokra ható effekt varázslatok ellen PRÓBA dobással lehet védekezni.
- Az effekt varázslatokat mindig pontosan egyeztesd a mesélőkkel, ugyanis sok félreértéshez vezethetnek. (Például egy első szintű teleportációnál a mesélők lehet megkérnek, hogy csak két-háromszáz méterig működjön, és látnod kelljen a célpontot).
- Az effekt varázslatok magasabb szintje nem feltétlenül a dobást módosítják. Lehet, hogy egy 1. szintű halottélesztéssel csak egy csontvázharcost hívhatsz segítségül, és szintenként növeled a számot. Szintlépések tapasztalati pont határértékei:
A hozzászólást Malthael összesen 7 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Okt. 13, 2013 8:13 am-kor. | |
| | | Malthael Admin
Tapasz. pont : 6666666666 Tapasz. szint : 99 Hozzászólások száma : 485
| Tárgy: Re: 2) Játékszabályok Pént. Okt. 11, 2013 1:54 am | |
| Kalandok és mesék:
A fórumon többféle kaland is lesz, ezek a következők:
Esemény: Egyetlen esemény köré épülő kaland, mely rövid, lehetőleg pörgős. Bárki részt vehet rajta, aki a helyszínen volt a mesélő első hozzászólása előtt. Kapható jutalom: 10-25 TP
Röpke: Rövid kaland, melyben van rejtély, szerepjáték, akció, viszont nem tart tovább 1-2 napnyi hozzászólás-írogatásnál. Mindenki részt vehet rajta, aki a kezdésnél jelen volt. Kapható jutalom: 20-50 TP
Kaland: Akár egy héten át tartó eseménysorozat, mely előre meghirdetésre kerül, és előre jelentkezni kell rá privát üzenet formájában. Kapható jutalom: 50-150 TP
Legenda: Hosszú, akár egy hónapon át folyó történet, mely meghatározza a világ sorsát. Jelentkezni bármikor lehet a mesélő éppen aktuális szabályai alapján (lesz olyan, ami csak embereknek szól, lesz olyan, amibe csak kettesével lehet csatlakozni, és hasonlók). A kaland a világ több részén folyik egyszerre. Kapható jutalom: 150-500 TP
Eposz: A Vérvonalak történet egyes elemeinek felfedezése és a történet előre lendítése. Ez nem különálló kaland, hanem információk szerzése, gonoszok (vagy épp hősök) megölése, céljaid elérése, szerepjáték... Bármi, ami előre lendíti a történetet. Kapható jutalom: 1-1000 TP
Bármilyen kalandhoz is csatlakozol, előtte egyeztetned kell a mesélővel. Először figyelmeztetés, majd TP levonás, végül ban jár a szabály háromszori megszegéséért!
| |
| | | Dastriel Admin
Tapasz. pont : Over 9000 Tapasz. szint : 99 Hozzászólások száma : 176
| Tárgy: Re: 2) Játékszabályok Szer. Dec. 04, 2013 7:47 am | |
|
A szintlépés menete Mikor eléred a TP-táblázat által meghatározott tapasztalati pont-követelményt, a karaktered szintet lép. A fejlődés többféleképpen is megmutatkozhat, ezeket te döntöd el. A szintlépés 1 képességgel jár. Eldöntheted:- Felveszel egy új képességet - Fejleszted az egyik meglévő képességed módosítóját/erejét - Felveszel 2 varázslatot - Fejleszted 2 meglévő varázslatod szintjét/hatását - Fejleszted 1 meglévő varázslatod, és felveszel 1 új varázslatot Emellett minden szintlépéskor kötelezően írnod kell egy hozzászólást a saját előtörténetedhez, hogy szintet léptél, és mit változtattál!Ne feledd, e közül a 5 lehetőség közül 1-et választhatsz szintlépéskor. A kérdéseket Dastrielnek tedd fel, ha valami nem tiszta, vagy segítség kell hozzá, örömmel segít. Jó fejlődést mindenkinek! | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: 2) Játékszabályok | |
| |
| | | | 2) Játékszabályok | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |